Bekijk ons op:

DB4 GT Zagato

    Evanta Motor Company levert de DB4 GT Zagato in twee uitvoeringen. Een traditioneel gebouwde uitvoering of een moderne conversie van de DB7. Bekijk de video's van onze Zagato's:

  • Aston Martin DB4 GT Zagato traditioneel gebouwde reproductie
  • Aston Martin DB4 GT Zagato conversie DB7

Het begon allemaal in 1960, toen de bazen van Aston Martin onder de indruk raakten van carrosseriebouwer Zagato’s pionierswerk op het gebied van gewichtsbesparing, aerodynamica en aluminium. Ze vroegen de Italiaan of hij zin had om hun DB4 een nieuw jasje te geven. Het resultaat was de legendarische Aston Martin DB4 GT Zagato, ontworpen door Ercole Spada, een aluminium meesterwerk dat werd aangekondigd als één van de mooiste auto’s die ooit de weg of het circuit zouden sieren. De Aston Martin DB4 GT Zagato werd geïntroduceerd in 1960. De bodemplaat was afkomstig van de de DB4 en de wielbasis werd ingekort tot 93” voordat hij naar Italiaanse carrosseriebouwer Zagato ging. Om de prestaties te verbeteren voorzag Zagato de auto van een prachtige aluminium carrosserie. Door gebrek aan belangstelling en de prijs werden er slechts 19 gemaakt. Deze auto's zijn nagenoeg onbereikbaar geworden. Zie ons DB4 GT Zagato register.

Twee fabrieksauto’s werden gemaakt voor de 24 uur van Le Mans van 1961.

Alle DB4 GT Zagato’s zijn met de hand gebouwd. Hierdoor zijn er geen twee hetzelfde. Evanta heeft zich laten inspireren door de schoonheid en lijnen van de mooiste van de 19 auto’s.

Aston Martin DB4 GT ZagatoTraditioneel gebouwde DB4 GT Zagato Aston Martin DB4 Zagato conversie van de Aston Martin DB7Conversie o.b.v. een DB7

DB4 GT Zagato overzicht

Originele Aston Martin DB4 GT Zagato
Evanta Motor Co traditioneel gebouwd
Evanta Motor Co DB7 conversie
Engine
Aluminium. Twin spark, inline-6
Choice of engine is endless
V12 Vantage or straight six
Position
Front longitudinal
Front longitudinal
Front longitudinal
Power
234.2 kw / 314.1 bhp @ 6000rpm
Varies on engine
V12 - 420BHP. L6 - 335BHP
Body/frame
Aluminium over steel and aluminium chassis
kevlar monocoque, GRP or aluminium
Carbon kevlar, GRP or aluminium
Driven wheels
Front engine / RWD
Front engine / RWD
Front engine / RWD
Front wheels
6.00" x 16"
6.00" x 16"
7.00" x 16"
Rear wheels
6.00" x 16"
6.00" x 16"
8.00" x 16"
Front brakes
Girling hydraulic discs
Girling hydraulic discs
Bespoke Billet caliper two piece racing discs
Rear brakes
Girling hydraulic discs
Girling hydraulic discs
Bespoke Billet caliper two piece racing discs
Steering
rack and pinion
rack and pinion
rack and pinion
Front suspension
Wishbones with coil over shocks anti roll bar
Wishbones with coil over shocks anti roll bar
Wishbones with coil over shocks anti roll bar
Rear suspension
Live axle transverse watts linkage
fully IRS with de dion and powerlock diff
fully IRS trailing arms and powerlock diff
Weight
1225kg / 2701 lbs
Wheelbase
2362mm / 93"
2362mm / 93"
2362mm / 93"
Front track
1372mm / 54"
1372mm / 54"
Rear track
1359mm / 53.5"
1359mm / 53.5"
Length
4267mm / 168"
4267mm / 168"
Height
1270mm / 50"
1270mm / 50"
Width
1557mm / 61.3"
1557mm / 61.3"
Transmission
4 speed manual
Varies on gearbox
6 speed tiptronic
Top speed
150 mph
0-60mph
6.0 seconds
0-100mph
14.5 seconds
0-1/4 mile
14.9 seconds
Fuel capacity
30 gal

Branding

Our vehicles are recreations of some of the world’s most famous cars. We are not connected in any way with Aston Martin. These vehicles are in no way endorsed by any of the manufacturers, have no commercial relationship with those companies and are designed as tributes only. We do not imply that any Kucarfa vehicle is the product of, is endorsed by, or has any association whatsoever with any other manufacturer. If a client wishes to badge their cars under brands other than Evanta they may do so, however we do not endorse or recommend this in any way.

© Kucarfa B.V. Our vehicles are recreations of some of the world’s most famous cars.