V6
Fiat Croma 2.5 V6

De Club van 4 was in de jaren tachtig een samenwerking tussen de vier autofabrikanten Alfa Romeo, FIAT, Lancia en SAAB. Deze samenwerking resulteerde in een nieuw E-segment model voor elke autofabrikant. Het gebruik van verschillende gemeenschappelijke componenten, zorgde tot sterk verlaagde ontwikkelingskosten. Resultaat van de samenwerking: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema en Saab 9000. De verwantschap is het duidelijkst tussen Saab, Fiat en Lancia. Deze modellen hebben meerdere gemeenschappelijke onderdelen terwijl de Alfa Romeo 164 alleen hetzelfde chassis heeft. Zo zijn de Saab 9000 deuren identiek aan de Croma & Thema net als de voorruit. Giorgetto Giugiaro´s ItalDesign was verantwoordelijk voor het ontwerp van de Fiat, Saab en Lancia. Pininfarina was verantwoordelijk voor het design van de Alfa 164. FIAT Croma: Productie 438.000 (1985-1996).

V6

De Alfa Romeo V6-motor (ook wel de Busso V6 genoemd) is een 60 ° V6-motor gemaakt door Alfa Romeo van 1979 tot 2005. Hij werd begin jaren 70 ontwikkeld door Giuseppe Busso en voor het eerst gebruikt op de Alfa 6 met een cilinderinhoud van 2,5 L (2.492 cc) en een SOHC-cilinderkop met 12 kleppen. De Bosch L-Jetronic-brandstofinjectie werd toegevoegd voor de Alfa 6 uit 1983. De 2-kleppenmotor eindigde zijn leven in de Alfa 155. De Croma had de 2.5 met 159 pk (117 kW, 157 hp) van 1985 tot 1996.

V6

Een auto geïmporteerd uit Zwitserland, volgens de eigenaar - een modelliefhebber, is het één van de 30 exemplaren met deze uitstekende motor die op de Zwitserse markt zijn verkocht. Ook uniek is de lichte lederen bekleding, wat uiterst zeldzaam is in deze auto's. De auto werd regelmatig gebruikt, de volledige onderhoudsdocumentatie is bewaard gebleven, de huidige kilometerstand is 172 duizend. km. De auto is grotendeels bewaard gebleven met zijn originele laklaag. Alleen is de grille en motorkap opnieuw gespoten (steenslag), één spatbord (er was een doorzichtige lak chip ter grootte van een muntstuk) en de achterspoiler.

V6

Auto na volledige onderhoudsbeurt in 2022, klepstoters vervangen, nieuwe bougies, reparatie voorwielophanging, kleppendeksel pakkingset, nieuwe accu, nieuwe olie, filters. Koppeling en remmen vervangen tijdens vorige onderhoudsbeurt in 2021, kilometerstand 169700 km. Distributieriem vervangen in 2017 bij een kilometerstand van 160.000 km.

V6
V6
V6
V6
V6
V6

contact whatsappbtn © Kucarfa B.V.