Fiat 850 Spider
Fiat 850 Sport Spider
Fiat 850 Spider

Het eerste model Fiat 850 Spider werd ontworpen door Giorgetto Giugiaro toen hij werkte bij Bertone. Ook ontwierp hij in dezelfde periode de Simca 1000 Coupe. De kleine Fiat geeft veel plezier, door de achterin de Fiat 850 Spider gemonteerde motor in combinatie met een tweezits cabrio met een goede wegligging. Het was een Italiaanse alternatief voor de Britse Spitfires, Midgets en Sprites. Op de markt gebracht van 1965 tot 1974, werden de meeste geëxporteerd naar Amerika, met een totale productie van meer dan 124.000 wereldwijd.

Fiat 850 Spider

In 1968, nu genaamd de 850 Sport Spider, kreeg de kleine cabrio efficiënter rechtop staande koplampen, ter vervanging van de originele schuin geplaatste lampen. De oorspronkelijke ingebouwde voorste richtingaanwijzers werden vervangen door lampen die onder een nieuwe grotere bumper zaten.

Fiat 850 Spider

Een grotere motor, bereikt door de slag van de zuigers met 4.5 millimeter te vergroten, betekende hogere topsnelheden en betere acceleratie, waardoor de 850 Spider meer geschikt was voor de Amerikaanse rijomstandigheden. Maar zelfs met 903 cc was de Spider motor nog steeds relatief klein.

Fiat 850 Spider

Deze originele Nederlandse Spider in de kleur "Positano Giallo" ziet er netjes uit. De motor loopt goed. Bij de auto worden een winterkap en bagagerek voor op de motorkap meegeleverd.

Fiat 850 Spider
Fiat 850 Spider
Fiat 850 Spider
Fiat 850 Spider
Fiat 850 Spider
Fiat 850 Spider
Fiat 850 Spider

© Kucarfa B.V.